Векторизиране на лого на ТУ София
За изпълнение на поръчка за дизайн и печат на визитни картички се наложи да векторизираме лого на Технически Университет - София.
В Интернет и по-точно в Уикипедия може да се намери стар векторен вариант на логото, но клиентите искаха във визитките да се използва нов и по-красив дизайн на логото, за което не разполагаха с векторен файл, а растерната картинка, която ни пратиха с първоначалните данни бе негодна за качествен печат.
Първоначалната картинка е показана в първото изображение на галерията.
За да направим векторизиране на логото се наложи да разкрием геометричната логика или схема, която е ползвана за рисуване на логото, без да я познаваме предварително.
Построихме геометричната схема и се оказа, че изпратената ни картинка е с деформации на геометричните пропорции. Малки и незабележими в малък размер, но такива диспропорции стават видими и дразнещи при печатане или изработка на логото с различни материали в голям размер.
Но дори и да са незабележими в малък размер, такива диспропорции нас ни дразнят като професионалисти и не можем за си "затворим очите" и да работим с изпратения ни от клиента файл, знаейки, че рисунката е неправилна.
В изображението горе вдясно и във втората картинка от галерията може да видите реконструираната геометрична схема на логото, а под новите елементи на логото, които нарочно са с различни и ярки цветове, за да се отличават от образеца, може да видите оригиналната картинка и местата, в които тя е деформирана.
За да направим и текста във форма на кръг се наложи да открием и оригиналния шрифт, използван за рисунката. Намерихме и шрифта, с доста работа и сравнение на няколко хиляди шрифта с този в оригиналния проект.
В третата и четвъртата картинка от галерията може да видите вече векторизираното лого на български и на английски език.
Цялата работа отне повече от един ден работа. Показваме работата по този проект като нагледен пример как се прави векторизиране на лого, при това едно от най-трудните, с които сме се сблъсквали като задача. Най-трудно в целия процес, освен владеене на софтуер за векторно рисуване, е разгадаването на геометричната схема, на идеята и пропорциите, които оригинално са заложени в проекта.
Трудността се породи и от това, че оригиналното лого е създадено от професионалист, който е изградил рисунката като прецизен и детайлен технически чертеж и е създал лого, което да въплътява и демонстрира математическа, геометрична и инженерна прецизност – достойни за славата и традициите на Технически университет – София. Не познаваме автора, но рядко сме векторизирали лого с толкова голямо удоволствие от опита да се разкрие замисъла на автора и да се възпроизведе неговия творчески успех.
И тъй като това е вече две хилядното или три хилядното лого, което рисуваме като автори или чрез векторизиране на чужд проект, на основата на дълъг опит твърдим, че да се нарисува ново лого често е много по-лесно, отколкото да се векторизира вече съществуващо.
Защото художникът, който рисува дадено лого, измисля графична концепция, схема, по която разполага елементите на рисунката. Този, който по-късно векторизира логото без да разполага с векторна рисунка, трябва да разкрие тази схема, а ако тя липсва или е несъвършена, дори да я реконструира или подобри. Този процес често отнема много повече време от създаването на оригиналната рисунка.